zaterdag 6 januari 2018

Charles Groenhuijsen: Krakers en Koelkasten


In de Volkskrant meldt Charles Groenhuijsen het volgende:

In de jaren '80 versloeg ik de krakersrellen in Amsterdam. Mijn verhalen gingen over de barricades die de krakers hadden opgeworpen, de koelkasten die zij naar de ME gooiden, het aantal arrestaties. Dat is wat de mensen willen weten.

https://www.volkskrant.nl/media/-veel-journalisten-beschrijven-de-halve-waarheid-en-zelfs-minder~a4555199/

1. Charles Groenhuijsen 'versloeg' in 'de  jaren '80 de krakersrellen in Amsterdam' absoluut niet.

2. 'Krakers' hebben nooit 'koelkasten' naar de ME gegooid.

Dit is het niveau van de polderpers.


2 opmerkingen:

Boudine zei

Geachte heer Stan,
Naar aanleiding van uw gesprek met Teun Gautier bij Café Weltschmertz heb ik een BOUblog geschreven:
http://www.boublog.nl/2018/01/06/stan-van-houcke-journalist-voor-de-vrede/
Ik wilde u dit laten weten, al was het maar in het kader van hoor en wederhoor. Helaas stuiterde uw e-mail adres. Vandaar deze reactie.
Met alle respect, de beste wensen en een vriendelijke groet,
Boudine
www.boublog.nl

stan zei

dank je boudine.
stan

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...